Telefon
021 9752
Pentru urgențe – SNUAU 112
Email
office@plmb.ro

DESPRE NOI

INFORMATII DE INTERES PUBLIC

CONTACT

CETĂȚEANUL COMUNICĂ

DIRECTIA COMUNICARE, ANALIZA-SINTEZA SI RELATII CU PUBLICUL

DIRECTIA CONTENCIOS, REGISTRATURA SI LOGISTICA

DIRECTIA DE SIGURANTA SI ORDINE PUBLICA

DIRECTIA CENTRUL ISTORIC

DIRECTIA DISPECERAT OPERATIV INTEGRAT

DIRECTIA ECONOMICA

DIRECTIA CONTROL

ALTE STRUCTURI

MEDIA

/ ACASA / DIRECTIA CENTRUL ISTORIC / Serviciul Direcția Centrul Istoric

DIRECȚIA CENTRUL ISTORIC se află în subordinea Directorului General Adjunct, este condusă de un Director Executiv, care are în subordine un Director Executiv Adjunct, un serviciu, un birou și un compartiment, având principalele atribuţii prevăzute de lege în domenii precum: ordinea şi liniştea publică, paza bunurilor, disciplina în construcții și afișaj stradal, protecția mediului și control comercial, în zona Centrului Istoric.


Directorul Executiv al Direcției Centrul Istoric (funcție publică) are următoarele atribuţii:

  1. evaluează situația operativă a direcției și elaborează strategii și tactici pe care le supune analizei și aprobării Directorului General Adjunct;
  2. analizează activitatea șefilor serviciilor operative, propune și stabilește reguli și măsuri punctuale de eficientizare a activităților, direcționând întreaga activitate conform principiilor pe baza cărora își îndeplinesc atribuțiile structurile din subordine;
  3. analizează contribuția efectivelor din serviciile subordonate cu privire la îndeplinirea obiectivelor stabilite;
  4. organizează și execută controale tematice și inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atribuțiile de serviciu de către personalul din subordine;
  5. coordonează și analizează activitatea personalului din subordine cu privire la apărarea ordinii și liniștii publice la nivelul Centrului Istoric și ia măsuri de îmbunătățire a acesteia;
  6. acţionează pentru identificarea cerşetorilor, a copiilor lipsiţi de supravegherea şi ocrotirea părinţilor sau a reprezentanţilor legali, a persoanelor fără adăpost şi procedează la încredinţarea acestora serviciului public de asistenţă socială în vederea soluţionării problemelor acestora, în condiţiile legii;
  7. acţionează cu fermitate, în cazul constatării în flagrant a unei fapte penale, în scopul imobilizării făptuitorului, luării măsurilor pentru conservarea locului faptei, identificării martorilor oculari, sesizării imediate a organelor competente şi predării făptuitorului structurii Poliţiei Române competente teritorial, pe bază de proces-verbal, în vederea continuării cercetărilor;
  8. verifică starea fațadelor imobilelor situate în zone construite protejate;
  9. constată și sancționează faptele ce constituie contravenții prevăzute de Legea nr. 422/2001 – republicată, privind protejarea monumentelor istorice;
  10. acționează pentru respectarea normelor legale privind desfășurarea comerțului stradal și a activităților comerciale, respectiv a condițiilor și a locurilor stabilite de autoritățile administrației publice locale;
  11. constată și cercetează evenimente produse în activitatea personalului din subordine, prezintă concluzii și soluții pentru rezolvarea situațiilor create;
  12. informează deîndată superiorul ierarhic despre evenimentele deosebite înregistrate în activitatea de control în domeniile stabilite de lege, de menținere a ordinii, liniștii și siguranței publice, a protecției persoanelor investite cu exercițiul autorității publice;
  13. întocmește fișele postului ale șefilor de serviciu din subordine și le prezintă superiorilor ierarhici în vederea aprobării;
  14. analizează și verifică ordinea interioară și disciplina în rândul personalului din subordine, propune măsuri și sancțiuni, în condițiile legii;
  15. informează superiorul ierarhic cu privire la aspectele de interes rezultate, măsuri întreprinse și/sau preconizate;
  16. stabilește, ori de câte ori este necesar, obiectivele operaționale ce trebuie să fie în atenție prioritară a superiorilor ierarhici;
  17. participă la întocmirea și realizarea planului de ordine și sguranță publică a Municipiului București;
  18. asigură sistemele de cooperare cu Poliția Română, Jandarmeria și  serviciile de urgență și participă la elaborarea protocoalelor de cooperare cu subunitățile de poliție, jandarmi, serviciile de urgență și alte structuri ale administrației publice centrale și locale, asigurând conlucrarea eficientă cu acestea;
  19. colaborează în mod direct cu serviciile de specialitate ale Direcției Control pentru menținerea unui climat de ordine publică în raza Centrului Istoric;
  20. asigură măsurile necesare pentru rezolvarea operativă a cererilor, sesizărilor și a reclamațiilor cetățenilor, în conformitate cu prevederile legale;
  21. coordonează și avizează materialele de analiză și bilanț a activității structurilor din subordine și le prezintă superiorilor ierarhici;
  22. se preocupă permanent de nivelul de pregătire al personalului din subordine, în special în domeniul comunicării publice și relaționare în minim o limbă de circulație internațională;
  23. deleagă atribuțiile de serviciu către un alt director/șef de serviciu/birou din domeniul de activitate sau unuia dintre subordonați, atunci când se află în concediu de odihnă, concediu medical, precum și în perioada în care se află la cursuri de pregătire profesională și/sau formare inițială;
  24. informează imediat superiorul ierarhic despre toate evenimentele deosebite înregistrate în activitatea personalului din subordine;
  25. îndeplinește orice alte sarcini date în competență de către superiorul ierarhic, conform prevederilor legale.

 

Directorul Executiv Adjunct al Direcției Centrul Istoric (funcție publică) are următoarele atribuţii:

  1. evaluează situația operativă a direcției și elaborează strategii și tactici pe care le supune analizei și aprobării Directorului Executiv;
  2. analizează activitatea șefilor serviciilor operative, propune și stabilește reguli și măsuri punctuale de eficientizare a activităților, direcționând întreaga activitate conform principiilor pe baza cărora își îndeplinesc atribuțiile structurile din subordine;
  3. organizează, planifică, conduce și controlează activitatea personalului din subordine;
  4. îndeplinește misiuni operative care impun perogative de putere publică, precum punerea în executare a legilor și a celorlate acte normative;
  5. asigură cunoașterea și aplicarea întocmai de către personalul aflat în subordine a prevederilor legale ce reglementează activitatea de însoțire și protecție a persoanelor fizice sau a delegațiilor străine, pe timpul cât acestea se află în vizită la Primăria Municipiului București, la invitația Primarul General sau Consiliului General al Municipiului București;
  6. coordonează și participă efectiv la asigurarea măsurilor de ordine publică cu ocazia mitingurilor, adunărilor publice, activităților sportive sau cultural artistice, organizate la nivelul municipiului București;
  7.  poate desfășura activitatea în schimburi asigurând îndrumarea, coordonarea și controlul agenților aflați în tura de serviciu;
  8. organizează, planifică, conduce și controlează activitatea personalului din subordine;
  9. coordonează activitatea personalului din subordine la acțiuni proprii și participă conform solicitării, la acțiunile organizate la unitățile/structurile teritoriale de ordine publică;
  10. asigură cunoașterea și aplicarea întocmai de către personalul din subordine a prevederilor legale ce reglementează menținerea ordinii și liniștii publice, regulile de conviețuire socială și integritatea corporală a persoanelor;
  11. ține evidența sancțiunilor contravenționale aplicate de personalul din subordine;
  12. întreprinde măsuri eficiente pentru ca întreg personalul să execute corespunzător sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense și sancțiuni corespunzătoare;
  13. potrivit prevederilor legale, întocmește fișele postului pentru personalul din subordine;
  14. întocmește și asigură planificarea și repartizarea personalului din subordine pe schimburi și itinerarii de patrulare;
  15. participă, alături de conducerea instituției, la întocmirea sau reactualizarea planului de ordine și siguranță publică al municipiului București;
  16. analizează lunar activitatea personalului din subordine;
  17. asigură instruirea zilnică a polițiștilor locali din subordine cu privire la cunoașterea situației operative în zona de competență;
  18. asigură măsurile pentru rezolvarea operativă a cererilor, a sesizărilor și a reclamațiilor cetățenilor, în conformitate cu prevederile legale;
  19. dispune și organizează controale tematice și inopinate asupra modului în care sunt îndeplinite atribuțiile de serviciu de către personalul din subordine;
  20. întocmește și aduce la îndeplinire sistemul de alarmare a personalului din subordine, în cazuri deosebite;
  21. propune spre aprobare, concediile de odihnă;
  22. întocmește evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului din subordine;
  23. deleagă atribuțiile de serviciu către un alt director/șef de serviciu/birou din domeniul de activitate sau unuia dintre subordonați, atunci când se află în concediu de odihnă, concediu medical, precum și în perioada în care se află la cursuri de pregătire profesională și/sau formare inițială;
  24. informează imediat superiorul ierarhic despre toate evenimentele deosebite înregistrate în activitatea personalului din subordine;
  25. îndeplinește orice alte sarcini date în competență de către superiorul ierarhic, conform prevederilor legale și superiorul ierarhic, în condițiile legii..